Julemorro i Åkebakke

Nå nærmer det seg jul, og vi i barnehagen har forberedt oss gjennom hele desember med aktiviteter og festligheter.

Vi har bakt kilovis med pepperkaker. Både smugspist deig og trykket ut figurer. Noe har vi hengt opp i barnehagen, noe har kommet med hjem, mens resten har vi spist selv;)
 De største barna var på kirkebesøk den 10. Desember. Her spilte barna selv de ulike rollene i juleevangeliet og fikk kledd seg ut.
   Den 11. Desember markerte vi Luciadagen. Barna gikk i tog gjennom alle avdelingene, og sang for alle foreldrene som var tilstedet. Etterpå serverte vi lussekatter, kaffe og saft. En stemningsfull og hyggelig stund.

Avdelingene har hatt julekalender på samlingene sine.

Villa Raptus har hatt ruter på vinduet, med hjerter og tall. Så trekkes en lapp med barnas navn, og den valgte får male på dagens rute.

Maximus har laget et juletre på veggen med ulike sanger og aktiviteter som trekkes hver dag.

Filiokus har pyntet treet sitt og smakt på nye "julesmaker" hver dag.

17. Desember var det klart for nissefest! Vi gikk rundt juletreet, fikk besøk av nissen som kom med poser til barna og gaver til avdelingene.

Årets julegrøt ble, desverre, havregrøt. Da priskrigen har slått ut fjordland med grøtlevering!