Plandager 14. og 17. august

Åkebakke barnehage hadde plandager 14. og 17. august. Vi tok for oss både praktisk info, siste nytt ang korona og smitte, faglig og praktisk arbeid. Vi er veldig godt fornøyd med to flotte gjennomførte dager og gleder oss masse til å møte barna igjen!

Korona har rokket ved grunnlaget hos de fleste bedrifter, barnehager inkludert. Vi står en ukjent fremtid i møte, og planlegger så godt vi kan utifra kunnskapen vi har pr nå.

Beskjed fra kommunelegen i Ås sier at alle barn og voksne, selv med de mildeste symptomer, skal holde seg hjemme. Vi syns det er vanskelig å utføre denne avgjørelsen, da ingen av oss er helsepersonell. Vi ber derfor om forståelse om dette hvis vi ringer ang sykt barn.

På fredag startet vi dagen med gjennomgang av info fra kontoret. Vi gikk gjennom/oppfrisket korona rutiner, nye gjennomføringer av pause/lunsj/ renhold osv.

Foreldremøtet høst 2020 utgår, hva skal vi tilby istedenfor? Vi planlegger utviderede foreldresamtaler med en genrell infobit om hva avdelingen planlegger.

Matservering i barnehagen. Vi tenker å starte med mat fom 01.09.2020. Da skal barnehagen servere brød eller rundtstykker med pålegg, frukt og et varmmåltid i uka. Slik vi hadde før korona. Foreldrefaktura vil da være ink mat i barnehagen.

Så hadde vi en praktisk del hvor de ansatte skulle bruke naturen på å lage ulike produkter.

En gruppe lagde bladkunst. De hentet ulike blader fra uteområdet i barnehagen og hadde "trykk på pappkartong" som prosjekt. Veldig flott ble det!
En gruppe jobbet med bær og skudd. Vi snakket om ulike måter å bruke dette på i matprodusjon.
       Den siste gruppen farget ull av naturmaterialer. Disse nøstene er farget av bjørkeblader, rødbete og buskmure (gule hekken ved Maximus)

Mandag hadde vi en mer teoretisk dag. Vi tok for oss temaene "språk", "barns psykiske helse" og "barns seksuelle utvikling".

Vi gikk gjennom fagstoff vi har i barnehagen, nyinnkjøpte språkmaterialet og hva som står i rammeplanen for barnehagen.

Vi håper dere hatt hatt to fine dager hjemme og vi gleder oss til å se dere igjen.