Åpning av Veterinærinstituttet

Noen av barna på Villa Raptus fikk lov å delta under åpning av veterinærinstituttet den 01.09.21. Dronningen tok seg god til til å snakke med oss! Hun spurte oss om flaggene og vestene våre, og syns vi så riktig så flotte ut!

Åkebakke barnehage holdt i sin tid til i området der det nye vetrerinærbygget ligger idag og er grunnen til at barnehagen fikk nye flotte lokaler i 2015. Vi har fulgt med på prosessen hele veien. Barna har gått på tur og sett alt fra rivingen av gamle barnehagen og flytting av dyr og bygninger rundt, til selve prosessen med å reise det store nye instituttet.

Det var en flott dag med celebert besøk. Rektor Curt Rice, adm.dir på veterinærinstituttet Jorum Jarp og adm. dir i Statsbygg Harald Nikolaisen og selveste Dronning Sonja! Alle barna var meget fornøyde med dagen.