Forut barneaksjonen 2020

Gjennom filmer, fortellinger, musikk, bilder og aktiviteter har barna lært om hverdagen til Nanah og familien i landsbyen Kareneh og hørt historien om hvordan Sierra Leone fikk navnet sitt. Det har vært mange spennende aktiviteter og barna gledet seg til å vise frem kunsten sin til foreldrene.

Som alle andre store arrangementer, måtte også vi tenke annereldes rundt årets forutaksjon og foreldrekaffe.

Løsningen ble å holde utstillingen over to dager, der Villa Ratus hadde en dag og Maximus og Filiokus (samarbeidende kohorter) hadde den andre.

Vi hang opp kunsten utendørs og serverte kaffe og saft "on the go" og barna hadde bakt boller som lå i poser slik at foreldrene kunne ta med hjem.

Villa Raptus sine poser!
Noe av kunsten og posene til Filiokus
Bilder av Forut figurene hos Maximus

Vi er veldig godt fornøyde med arrangementet. Nytt av året er at barnehagen har fått vipps!

Tilsammen ble det samlet inn 5566 kr til Forut barneaksjonen 2020! Dette er flott! Takk til alle foreldrene!