Førstehjelpskurs 17.11.2021

Plandagen 17.11.21 ble brukt på oppdatering av førstehjelpskurs rettet spesielt mot barn via PBL Bedriftshelsetjeneste AS. Dette er et viktig kurs for alle som jobber med barn, arbeidstilsynet anbefaler at førstehjelpsopplæring gjennomføres regelmessig, helst 12-18 mnd mellomrom.

Vi i Åkebakke syns det er godt å oppdatere oss på livsviktig førstehjelp og akuttbehandling. Vi fikk øve oss på dukker 0-1 år og 2-8 år. Man vet aldri når behovet for denne kunnskapen oppstår, og slike kurs er både betryggende og viktig! Vi anbefaler alle dere foreldre med barn i hus, å oppdatere dere på førstehjelp. Førstehjelp redder liv!

På voksne: 2 innblåsninger, 30 brystkompresjoner.

På barn: Starte alltid med 5 innblåsninger, så over på 2 innblåsninger og 30 brystkompresjoner.

Vi øvde også på hva vi skal gjøre hvis barn (eller voksne) setter et fremmedlegme i halsen, brannskader, fallskader, eller andre traumer på kroppen.

Det var et godt og nødvendig kurs.