Foreldremøte 09.03.22 "Småbarn og skjermbruk"

Vi hadde leid inn Jan Erik Kroglund fra barnevakten.no for å holde foredrag for oss om barn og skjermbruk. Dette kom fra et tips fra en forelder i tidligere møte. Jan Erik er utdannet barnevernpedagog, med videreutdanning innen Pengespillavhengighet og dataspillproblematikk fra Høgskolen på Lillehammer. Har også en videreutdanning innen Flerkulturell fagkompetanse fra OsloMet. Jobber til daglig som spesialutdannet miljøterapeut i Bufetat. Har 22 års erfaring som foredragsholder i BarneVakten.

Alle oppmøtte satt på kjøkkenet der Jan Erik loset oss gjennom et 2 timers langs foredrag om temaet barn og skjermbruk. Vi fikk høre om utfordringer vinklet mot både mobil, internett og spill.

Både alder og spilletid ble også snakket om, samt ulike dataer som har blitt gjort omkring barns skjermtid ble presentert.

Foreldrerollen og vår rolle som "forbilder" ble også belyst. Det er vårt ansvar å guide barna gjennom den store jungelen som internett er.