Markering av Pride/Mangfoldsuke

Juni er Pride-måned, og i Åkebakke markerte vi dette i uke 24.

Vårt fokus med Pride har vært mangfold - inkludering - identitet, "Vær den du er!". Alle avdelingene har formidlet disse verdiene ut fra de enkelte barnegruppers forutsetninger. Det har vært malt regnbuer, gjort hånd- og fotavtrykk, laget fellesbilde, snakket om tilhørighet og ulike kulturer, lest om Brillebjørn som har to mammaer osv.

Uken ble avsluttet med et felles tog rundt barnehagen, hvor vi flagget og hadde musikk til. Her er lenker til et par av sangene; Bli med 2022 - Den ene og Være den du er! Vi hadde også felles frukt på kjøkkenet med blant annet regnbuefruktfat.

Selv om vi har valgt å markere dette spesielt i en uke betyr det ikke at vi ikke har fokus på disse verdiene også resten av året. Vi takker for engasjement hos dere foreldre!