Lucia og lysfest 13.12.22

Tirsdag 13.12.22 markerte vi luciadagen i barnehagen. Nytt av året var at det skulle holdes ute og alle som ønsket, kunne få bære krone. Det ble et flott luciatog som entret kjøkkenet denne ettermiddagen.

I år bestemte vi oss for å markere lucia på ettermiddagen.

Vi kokte gløgg, bakte lussekatter og smurte julekaker! Kl 16.00 kom alle foreldene/foresatte og toget startet. Alle barna på Villa Raptus fikk på seg hvite kjoler og lys i hår, og vandret en kort runde ute fra utgangensdøra og til verandaen. Vi opplevede en ordentlig vinterdag, med snø og mange minusgrader. Derfor valgte vi å kutte ned gårunden ute, da dette ble for kaldt. På kjøkkenet sto alle foreldrene og tok imot toget. Barna sang Feliz navidad og "nissen og rottene" (på loven sitter nissen).

Etterpå hygget vi oss med servering og prat. En hyggelig ettermiddag for store og små.