Velkommen til foreldremøte 16.03.2023

Hans Inge Knudsen har jobbet med barn, barnehage og foreldre i trettifem år. Foredrag og kurs er rettet mot ansatte i skoler, barnehager og foreldre. Med andre ord, alle som jobber med barn, eller har barn.

Raptusbarn er et motsvar til oppdragertrender hvor barn blir møtt med kjeft, straff, trusler, bestikkelser og timeout for å endre adferd.

Hva gjør du når barnet ditt ikke oppfører seg slik du ønsker, når det legger seg ned foran godterihylla i butikken og hyler og spreller med armer og bein, eller ikke vil være med deg hjem fra barnehagen, eller ikke vil spise opp maten sin?

Har familielivet blitt mer slitsomt enn hyggelig, og er de siste rester av tålmodighet blitt borte? Hvorfor er det slik at mange foreldre tynges av dårlig samvittighet og følelsen av å være en dårlig forelder når de slett ikke trenger å føle det slik?

What do I do when the child does not want to do what I say (previously cold defiance age)? How and when do children cooperate? How you can support and develop your child’s self-esteem. How can I meet the child in difficult and good feelings? How to develop good self-esteem in the child? How to strengthen the ability to learn. What do I do when the child doesn’t want what I want, when the child cries when I leave the nursery and the guilt washes over me? Is it possible to raise children without yelling? Is it okay to get angry at your kids? Praise and support. About being clear and setting clear boundaries for yourself.

Velkommen til vårens foreldremøte med kurset "kunsten å være foreldre med god samvittighet". Vi håper at alle har lyst og mulighet til å komme på dette kurset, som foredragsholder Hans Inge Knudsen skal lose oss gjennom. Varighet ca 2 timer.