Blomsterfint og klart for 17.mai!

I dag hadde vi "plantedag" i barnehagen. Da har barna med seg hver "sin" blomst hjemmefra som de får plante ute i barnehagen. De følger så utviklingen videre med "sin blomst" resten av våren og sommeren. Vi har balkongkasser under vinduene, store potter ved dørene samt frittstående blomstekasser.

FAU arrangerte dugnad i barnehagen 3. mai, det var en fryd å komme inn portene! All sand og grus var feiet vekk, gammel maling var lagt på nytt, bedd og busker var trimmet og gjort klart for sommeren. Tusen takk til alle som stilte opp på denne dagen!

I dag gravde spente barn høytidelig hull til hver sin plante, og fikk vannet den for første gang. Det er veldig stas å gå rundt pottene og se "sin" og andre sine blomster. De fleste barna vet hvilke alle "sin"blomst er allerede. Her står alle regnbuens farger, alle like vakre. Vi håper på en lang og deilig sommer og høst, slik at vi kan nye blomstene våre lenge!