Brannvernuke 38

Denne uken blir det fokus på brann. Vi tar frem Bjørnis, har samlinger om brann, danser til brannbamsen sin dans, leker brannvarsel gjemsel og har en planlagt brannøvelse. Villa Raptus skal også på besøk til brannstasjonen.

Mandag 18.09.23 skal Villa Raptus på besøk på brannstasjonen i Ås. Follo brannvesen har invitert alle barnehagene i Ås til å komme på en omvisning på stasjonen. Der skal barna få innføring i brannvern og få se på det ulike utstyret de har der.

Follo Brannvesen logo

I barnehagens skal vi snakke om brannsikkerhet. De eldste skal øve på evakuering ved brannalarm, samt vi skal alle være med på en planlagt brannøvelse. Lurt at alle bruker innesko denne uka.

Vi bruker opplegget til brannbamsen.no/barnehager. Her kan dere gå inn selv å finne nyttige tips, lenker og plakater som barna kan fargelegge hjemme.

For mer detaljert info omkring de ulike avdelingene, sjekk månedsbrev og tavla.