Nissefest 21.12.23

I dag arrangerte vi nissefest i Åkebakke barnehage! Alle de som ønsket, kunne pynte seg i dag. Det var mange små og store nisser som vandret forventningsfulle omkring på huset i dag.

Først satte de store barna ut grøt til nissen. Mon tro om om noen kommer å spiser denne? Den blir jo kald av å stå der ute?

Så møttes alle tre avdelinger på felles gang rundt juletre. Vi sang "så går vi rundt om en enerbærbusk" og "jeg gikk meg over sjø og land".

Men vi sang den siste sanger, var det noen som løp over verandaen vår! Det var selveste nissen!

Han rakk nærmest ikke komme inn, før barna lurte på om han hadde med gaver, hadde spist grøten vår, hvorfor han hadde rød nese eller om han klarte å spise med alt det skjegget;) Nissen fikk komme inn og satte seg ned. Han hadde med seg en sekk, og oppi sekken hadde han poser til alle barna.

Til slutt avsluttet han gaveutdeling med en gave til hver avdeling. Villa Raptus fikk to lekebiler og hoppestrikk, Filiokus fikk tre bøker og Maximus fikk kjøkkenredskaper.

Tusen takk for en flott nissefest i Åkebakke barnehage